PROGRAM A

2018東京台湾未来映画週間
2018 Taiwan Future Short Films Week in TOKYO
2018東京台灣未來電影週

Program A

総時間 01:08:08

Lucky Seven / Lucky Seven / 七壙殺台湾 彭楚晴 PENG, TSU-CHING 2018年制作
Drama 00:07:00

スタッフ七人が彰化県にある芬園郷へ撮影しに行った。しかし、撮影の途中で、ネットユーザーに邪魔されただけでなく、行方不明者もいた。太陽も時が止まったみたいに、ずっと光っている。それは、彰化県には、ある伝説が……。

There are 7 crew members filming in a township, but something happens and it goes very unusual and weird. There are a tradition that 7 people playing Taiwanese Puppet Show to Pu Tu the ghosts…

劇組一共七人到芬園鄉拍攝,然而拍攝過程中除了有鄉民打擾、有人莫名失蹤,天光也一直如日中天像時間停止一樣。『 道光三年,當地幽魂化作鄉人,聘請布袋戲班一行七人普渡眾幽魂表演布袋戲…』原來彰化地區流傳著一個傳說……。

 

色のない島 / Color-blind Island / 色盲島台湾 林秉洋 LIN, BING-YANG 2017年制作
Drama 00:28:12

2097年、空気汚染の厳しいこの島には、もう「色」というものがなく、人々は黒と白の世界に慣れた。ある日、承源という男の子は、不意に色のある秘密の空間に入った。しかし、その空間の色も、空気汚染に影響され、消えてしまった。承源は、手がかりに沿って、色を探す旅に出た。

In 2097, heavy pollution has tainted the air, taken away all of its colors. People have become callous to this black and white world. One day, a little boy named Cheng-Yuan, accidentally found a sealed chamber. However, the color disappears as the air enters. Following the clues, Chéng yuán goes on a fantastic journey…

2097年,重度汙染的空氣早已噬去所有色彩,人們卻適應了這個只有黑白的世界。小男孩承源,意外地進入還保有色彩的密閉空間,而空間內的色彩也隨著空氣的侵蝕而消失,依循著線索,承源踏上了尋找色彩的旅行……。

 

日差しの暖かい午後 / Backlight / 陽光和煦的午後台湾 陳浤CHEN, HUNG 2018年制作
Drama 00:10:38

育成は、小さい頃から周りの人に愛されている兄と仲が良くない。ある日、兄との帰り道で、兄の弱さを知ってしまった。それがきっかけになって、育成は兄への考え方を見直したのだ。

Yu-Cheng has an older brother who is a blind person, but he has a bad relationship with his brother. Yu-Jing, Yu-Cheng’s brother, is a well-knowing pianist with special favor from their family and friends. However, Yu-Cheng has nothing to prove himself to others in his painting career. One day on the way home, Yu-Cheng saw the weakness his blind brother has. It made Yu-Cheng rethinks the way he treated his brother.

育成從小看著視障的哥哥備受寵愛,但他一直對哥哥不甚理解,加上不斷被老師批評對生活觀察不夠深入讓他備受煎熬。一日午後和哥哥回家的路上,他看見了哥哥脆弱不堪的一面,讓他重新審視自己看待哥哥的方式。

 

京劇人生 / An actor of Peking Opera / 京戲豈是路台湾 蘇家弘 SU, CHIA-HUNG, 2018年制作
Drama 00:22:18

他の伝統的な古典演劇のように、京劇も時代の変化で見る人がいなくなる一方だ。葉育德は小さい頃から京劇を学んできた役者である。彼はどうやって他の人に京劇を再認識させるのか。

Peking Opera, also known as Guo Ju in Taiwan, has been struggling with losing popularity just like other traditional art forms. Young Peking Opera actors are now facing the dilemma of going with the modern trend or inheriting the traditional culture. Ye Yu De, an actor who has been learning Peking Opera since childhood, has a deep love for it and tries to make more people know about Peking Opera in his own way. How can a single actor influence the public against the modern trend?

京劇在台灣又稱國劇,如各種傳統表演一樣面臨著時代變遷的問題,逐漸喪失觀眾衰落;年輕的京劇演員站在時代的浪頭上,背負著傳統的大旗,不知道該何去何從。

葉育德,一個自小學京劇長大的演員,因為熱愛京劇決定用自己的方式來推廣京劇。一個演員如何憑著一己之力跟時代對抗,讓大眾重新再認識京劇呢?

Program B

Program C

Program Animation