【東京國際電影節合作之影展】2018東京台湾未来映画週間 2018 Taiwan Future Short Films Week in TOKYO 10月20日盛大開幕!

2018東京台湾未来映画週間
2018 Taiwan Future Short Films Week in TOKYO
2018東京台灣未來電影週

 

【2018東京台湾未来映画週間紹介】 About 介紹

東京国際映画祭提携プログラム-「2018東京台湾未来映画週間」
2018年10月20日に東京の台湾文化センターで盛大に登場!毎年に東京国際映画祭と連携し、台湾からオリジナル映像作品を23本も厳選して日本で上映することだけでなく、パネリストが台湾の映画コーディネーターと日本のプロデューサー二人と日台映画の現場を話します。開幕当日に日本と台湾の映画人も出席する予定で、両国の映像交流を目指しております。

2018 Taiwan Future Short Films Week in TOKYO!
Taiwan Future Films Development Association cooperate with Tokyo International Film Festival as the past, we bring lots of Taiwanese short films and animations from Taiwan, and there will be the opening ceremony and screening program at Taipei Economic and Cultural Representative Office in Japan – Taiwan Cultural Center. We will invite two Taiwanese directors to join this event and there will also be an talking show with our special guest after the opening-screening.

About the programs of films, There is special story in every film and animation which is going to show you the fascinations of Taiwanese works!

 

2018東京台灣未來電影週即將盛大登場!
今年台灣未來影像發展協會與東京國際電影節合作、從台灣帶著精彩短片及動畫作品、在台北駐日經濟文化代表處台灣文化中心舉辦開幕活動及影展放映。並且特別邀請兩位台灣原創導演參加本次活動、並且安排開幕作品特映。
以及映後座談則是邀請到台灣電影協拍製片及日本的製片擔任與談嘉賓,在活動現場直接進行日台電影文化的交流與討論。

除了開幕作品,其他播映影片單元的內容也相當豐富,分為短片組的A,B,C單元以及動畫組的動畫單元。各個作品都有其想表達的故事內容。有探討人性及生命的省思,也有充滿淚水與歡笑的過程,希望大家都能在欣賞影片的同時,也看見自己故事,以及台灣的魅力。

 

【台湾未來映像発展協会 会長のコメント】Comment From Chairman of Taiwan Future Films Development Association 台灣未來影像發展協會會長的話

2018東京台湾未来映画週間が十月二十日に東京台湾文化センターで盛大に登場、今年が三年目となります。毎年にオリジナル映像作品を厳選して日本で上映することや台湾から二名の監督を登壇して頂くこと。今年の映画週間がショートフィルムとアニメーションを含め、素敵な台湾作品は23本も上映する予定で、どの作品も内容豊かで、日本の皆様に是非ともご覧になっていただきたいです。そして台湾の魅力を見つけてください!

2018 Taiwan Future Short Films Week in Tokyo will be held in 20th, Oct. This has been the third year ! Every year, Taiwan Future Films Development Association selected lots of Taiwanese original short films and animations which will be screened in Tokyo, Japan. And also, we will invite 2 Taiwanese directors as the special guests to have the after-screening disscusion about their film-making experience and the diffenerce of film-making between Taiwan and Japan. And there will be 23 selections screened in this event! Hope everyone can find the fascination of Taiwanese original films!

2018東京台灣未來電影週將在今年10月20日,位於日本東京的台灣文化中心盛大登場!至今已成功舉辦第三年。每一年我們都嚴選台灣的原創影像作品並安排放映、並且邀請兩位台灣導演前來出席活動及映後座談。今年的電影週作品包含短片以及動畫一共有23部會在海外上映。每個作品都是內容豐富且各有特色,非常歡迎在日本的各位能夠前來享受、找到台灣獨特的魅力!

【開幕、上映会日付&会場】 Date&Place 開幕式、放映日期&地點

日付 / Date / 日期:2018/10/20 ~ 2018/10/21
会場 / Place / 地點:台北駐日経済文化代表処 台湾文化センター / Taiwan Cultural Center, Taipei Economic and Cultural Representative Office in Japan / 台北駐日經濟文化代表處 台灣文化中心 (日本〒105-0001 東京都港区 虎ノ門 1丁目1-12 虎ノ門ビル2F)

アクセス / Access / 交通指引:
東京メトロ「虎ノ門駅」9番出口 徒歩 約1分
東京メトロ「霞ヶ関駅」C2出口 徒歩 約3分
都営地下鉄「内幸町駅」A4出口 徒歩 約7分
JR「新橋駅」 日比谷口 徒歩 約12分

【夜の交流パーティー会場】 About Exchange Party  晚上交流派對地點

日付 / Date / 日期:2018/10/20 19:00~21:00
会場 / Place / 地點:The 1/3rd Café & Bar (東京千代田区外神田4-6-10)

【イベントスケジュール】 Schedule 活動流程

10/20 () 開幕式&上映後トーク(問答交流) Opening&After-Screening Talk

時間 Time 内容 Content 備 P.S
10:10-11:30 Program B (4本) 約80分
13:00-13:30 入場 (Admission)
13:40-14:00 ゲスト挨拶&記念写真 (Brief Opening Speech&Photo)
14:00-15:00 開幕作品上映(Opening Screening) 約50分
15:00-15:50 上映後トーク(問答交流) 

(After-Screening Talk)

15:50-17:00 交流時間 (Tea Time)
19:00~21:00 夜の交流パーティー *有料 *別の会場

10/21(日) 台湾作品上映会 Taiwanese Screening Program

時間 Time 内容 Content 備 P.S
13:10-14:30 Program A (4本) 約80分
14:40-16:00 Program C (4本) 約80分
16:10-17:20 Program Animation (11本) 約60分

【イベント事前参加申込】 Registration 事前參加報名

参加料金
(1) 10/20 開幕式、10/21 作品上映会 - 
無料 Free
-会場:台北駐日経済文化代表処 台湾文化センター (東京都港区虎ノ門1丁目1-12 虎ノ門ビル2F)

(2) 10/20 夜の交流パーティー - 有料 Charge
(入場券2000円で、食べ物+ビール一本付き。飲み物二本目からは別の料金となります)
-会場:The 1/3rd Café & Bar (東京千代田区外神田4-6-10)
申込說明1:事前予約制 Registration in advance
申込說明2:座席有限 There’s limit for registration
申込サイトhttps://goo.gl/eXjHgP

【上映作品】About Screening Programs 上映作品單元
10/20 Program B
10/21 Program A
10/21 Program C
10/21 Program Animation
(日本語&英語字幕付き Japanese&English Subtitle)

 

【司会者】About The Host 主持人

吳廷中 WU, TING-CHUNG (David Wu)
台湾未來映像発展協会 日本代表 & SHIAPPA SHIAPPA 代表
David 2014年来日2016年に株式会社TOMOTOMOを創業、主にメディアや日台関連のイベント運営などを行っている。 「台湾人に日本を理解してもらい、日本人に台湾を知ってもらう」という理念で活動をしており、TOMOTOMOが台日間の架け橋になることを願っている

Staying in Japan from 2014, starting his own business and founding TOMOTOMO Ltd. from 2016. Business includes Social Media, event operating between Taiwan and Japan. In order to “Make Taiwanese know about Japan, and make Japanese know about Taiwan”. Wishing “TOMOTOMO” could act as the bridge between Taiwan and Japan.

2014來日。2016創業,成立株式会社TOMOTOMO。主要進行媒體、活動營運等台日相關事業。以「讓台灣人了解日本、讓日本人了解台灣」為理念,期許TOMOTOMO能夠成為台日之間的橋樑

【登壇監督】About The Special Guests 台灣導演嘉賓

徐浩軒 HSU, HAO-HSUAN 蘇家弘 SU, JIA-HONG
 《ミスファイヤ / Misfire / 不發火》
監督 Director
 《京劇人生 / An Actor of Peking Opera / 京戲豈是路》
監督 Director
1984年生まれ、台湾大学経済学部卒業。長期的にドキュメンタリー映画の仕事に務め、芸術文化、社会に関わっている議題に関心を持っている。台湾「他們在島嶼寫作」という映画制作において、《逍遙遊_余光中》、《如歌的行板_瘂弦》、民謡ドキュメンタリー作品《四十年》というシリーズ映画の脚本、副監督、撮影を担当していた。《ミスファイヤ/ Misfire》の脚本発想は軍隊に入った自分が身をもって経験したことによって、監督として初めて制作された作品です。

I was born in 1984, majoring in economics of National Taiwan University. I devote most of time to observe social truth with documentary film, being the screenwriter and assistant director for two documentaries from 《The Inspired Island: Series of Eminent Writers from Taiwan—The Untrammeled Traveler》 and《A Life That Sings》, which won the Best Documentary in Taipei Film Festival. And my first documentary feature 《My Dear Art》, which talk about the ecosystem in Asia’s art industry, is the first invited Taiwan documentary to show in Art Basel Art Fair.

Misfire is my first work of drama, inspiring by mine military service experience.

1984年生,臺灣大學經濟系畢業,長期投入於紀錄片工作,關注藝文、社會等議題。曾在「他們在島嶼寫作」系列電影《逍遙遊_余光中》、《如歌的行板_瘂弦》、民歌紀錄片《四十年》中擔任編劇、副導演及攝影工作。

2017年與華語歌壇著名製作人姚謙合作,執導首部紀錄長片《一個人的收藏》,並曾執導《公共電視_文學face&book》、《鳳凰衛視_未央歌(胡德夫紀錄片)》、《央視_朗讀者余光中篇》等多部作品。《不發火》為首部執導的劇情短片,靈感來自服兵役時的親身經歷。

台湾政治大学 新聞学部

台湾芸術大学 映画学部修士

広告業に務め、映画制作に熱愛。映画鑑賞、制作の中で、自分の心の答えを探すことに熱愛。

National Chengchi University – B.A., Journalism

National Taiwan University of Arts – M.A., Motion Picture

A film lover working in the advertising industry. Fascinated by the countless ways to tell a story, and try to tell his own story through motion pictures.

政治大學 新聞學系
台灣藝術大學 電影碩士
在廣告業工作,心心念念著電影,著迷於無數種說故事的可能性,熱愛在影片無數種組合中找出自己的答案。

【上映後座談者】About The Talkers of After-Screening Talk 映後座談引言人

曹新祐 TSAO, HSIN-YU  夏原 健 NATSUHARA KEN
映画コーディネーター Producer of International Coordinator 國際協拍製片

映画プロデューサー International Film Producer
國際電影製片

台湾芸術大学卒業、2008年から台湾の映画産業に入り。専門は制作と美術。台湾で色々なCM、MV、映画の制作に参加。参加した作品『Black&Wite 2』と監督 張作冀の作品『暑假作業』など。

2016から日本で進修。中、英、日、三つの言語が精通。東京在住、現職中華圈と日本映像製作のコーディネーターを担当。コーディネーターとしての作品は『ピコ太郎-中国神州買買車』、『陽岱鋼-亂世爭霸』、『丸美佐々木工夫』など。

Graduate from National Taiwan University of Arts. Be proficient in Production and Set Decorator. And participate a lot in production such as Music videos, Movies, and CM in Taiwan. Work Selection『Black&Wite2』『SummerVacation』.

Since 2016, moved to Japan. Trilingual speaker(EN CN JP).Base in Tokyo. Specialized in coordinate between China and Japan’s Production. Coordinator’s Work『Piko-Chinese Car selling website CM』『Yao-Cellphone game CM』『Marubi- Eye Cream CM』

國立台灣藝術大學廣播電視學系畢業,2008年起以廣告場務開始加入影視拍攝產業。專精製片、美術,後以製片組與美術組等職位參與國內各大廣告、MV、電影等拍攝,曾經參與痞子英雄2、張作冀作品『暑假作業』等電影。

2016年起前往日本進修,精通中英日三語。現居東京,專職處理華語圈與日本製作協調製片。曾負責Piko太郎神州買買車、陽岱鋼『亂世爭霸』、丸美眼霜『佐佐木公夫』篇等協拍製片。

短編映画『Oh Lucy!(オー・ルーシー!)』(平柳敦子監督)のプロデューサーとして、2015年サンダンス映画祭でインターナショナル・フィクション部門の最優秀賞を受賞。カンヌ映画祭やトロント映画祭など、数々の国際映画祭で、審査委員賞や最優秀賞を受賞。 現在は、2017年カンヌ映画祭の学生部門出品『溶ける』井樫彩監督・初長編映画『真っ赤な星』のアソシエート・プロデューサーとして参画。

Ken Natsuhara won the Best International Short Film at Sundance Film Festival 2015. A feature film “Oh Lucy!” debuted at Cannes Film Festival Critics Week at 2017 Cannes Film Festival.Natsuhara’s recent productions include the feature film “A Crimson Star” directed by the up-on-coming Japanese director Aya Igashi, her thesis film project “Tokeru” was the official selection for the Cinéfondation at 2017 Cannes Film Festival.

擔任短篇電影『Oh Lucy!』(導演平柳敦子)監製一職,2015年於日舞影展(聖丹斯電影節)獲得國際小說部門的最優秀獎。在坎城影展、多倫多影展等世界各地的影展活動榮獲評審委員獎以及最優秀獎。國際現今在2017年坎城影展擔當於學生部門以『溶解』參展之井樫彩導演初次執導的長篇電影『赤紅之星』的副製片人。

【フェスティバルディレクター】About The Curator 關於策展人

林瑋倫 LIN, WEI-LUN (Weikalossu Lin)
1984年に台湾台中市生まれで、日本・カナタに十年近く滞在し、日本京都市立芸術大学院を卒業。台湾は世界を見るべき、世界にも見られるべきという初心で、台湾に帰ってから多くの国際連携事業を創立し、その領域はゲーム、アニメ、映画、イラスト、授権貿易にわたる。2015年に台湾未来映像発展協会を設立し、その会長に務めた。2016年に台湾が日本に正式な映画祭がないということに感慨しを覚え、東京台湾文化センターや東京国際映画祭の支持を得て、東京台湾未来映画週間を開催するとこができた。2017年にアジア太平洋映画祭27のメンバー国の中の台湾代表として招待された。2018年東京アニメアワードフェスティバルと連携して台湾アニメプログラムを作成し、9月に台北で台湾が8年ぶりの「第58回アジア太平洋映画祭」を主催して、台湾の映像、アニメ産業をプロモーションしようと目指している。

Born in Taichung, Taiwan in 1984. Stayed 10 years in Japan and Canada. Graduated from Kyoto City University of Arts. He thinks “Taiwan should look to the world, and Taiwan should also be looked as well”, so Wei-Lun, Lin come back to Taiwan and found many business of international cooperation and interaction. Main fields are “Game, Animation, Films, Illustration, Licensing, etc.. In 2015, Taiwan Future Film Development Association was founded and Mr. Lin is the Chairman of TFFDA. In 2016, because there’s no Taiwanese official film festival in Japan, withing the support from Taiwan Cultural Center and Tokyo International Film Festival(TIFF), we successfully hold Taiwan Future Short Film Week in TOKYO. And in 2017, WEI-LUN, LIN is officially invited as the Taiwan Representative in the Asia Pacific Film Festival. In 2018, worked with Tokyo Animation Awards Festival to create “Taiwanese Animation Program”, and in this Sep, organized The 58th Asia Pacific Film Festival in Taipei, Taiwan.

出生於1984年台灣台中市,於日本、加拿大停留近十年,畢業於日本京都市立藝術大學院。台灣應該多看看這個世界,也應該被世界所看到。以此為初衷,返台創辦多個國際合作交流事業,領域涵蓋遊戲、動畫、電影、插畫、授權貿易等。2015年籌備台灣未來影像發展協會,擔任會長一職。2016年因有感台灣沒有正式的電影節在日本,在東京台灣文化中心以及東京國際電影節的支持下,順利舉辦東京台灣未來電影週。2017年受邀成為亞太影展27個會員國的台灣代表。2018年不僅與東京國際動畫節(TAAF)合作舉辦台灣動畫單元、並於9月在台北舉辦台灣已暌違8年的第58屆亞太影展,致力推動台灣影視、動畫產業。

【開幕上映作品】 Opening Screening 

ミスファイヤ/Misfire/不發火台湾 徐浩軒 HSU, HAO-HSUAN 2017年制作
Drama 00:23:55

明日設備検査なのに、なぜ砲弾が余った!?
キャプテンは余った砲弾を隠せと命令したが、突拍子もない兵士たちはやらかしてしまった。
計画通りにいかず、キャプテンが怒ってしまう。どうすればいいの?

Tomorrow will be the annually advanced equipment inspection, but how come an excess material shows on the tank!
On the advanced equipment inspection day, all the equipment number must the same as record, otherwise it will influence commander’s promotion. If commander was in a bad mood, all soldiers in the army couldn’t avoid punishment either.

Captain command four tank soldiers to let the excess material disappear, however they have to solve some unexpectedly problems first…Maybe you could disappear the equipment, but could you disappear the problem itself?

「明天就要高裝檢了,連上怎麼會多了根通砲桿!」

「高裝檢」全名「高級裝備檢查」,顧名思義就是上級要來檢查你的所有裝備,小至個人裝備如鋼盔、臉盆,大至戰車、砲彈。在高裝檢這天,部隊裡任何裝備的數量一定都要跟帳冊上的數字一模一樣,不然影響長官考績,懲處下來可是連坐法,大家都沒好日子過。

車長命令射手、裝填、駕駛,要不計一切想辦法把這根桿子藏起來。這四個裝甲連的天兵,開著一台空氣戰車不打砲只出包,想把多的料件藏到隔壁連,遇到哨兵卻背不出口令;想偷懶摸個魚,竟然還會撞鬼!好不容易桿子消失了,沒想到裝填兵也一起逃兵不見了,這下車長可真要發火了…

戰車砲不發火,令人發火;發了火,卻令人不知所措!

京劇人生/An actor of Peking Opera/京戲豈是路

台湾 蘇家弘 SU, CHIA-HUNG, 2018年制作
Drama 00:22:18
他の伝統的な古典演劇のように、京劇も時代の変化で見る人がいなくなる一方だ。葉育德は小さい頃から京劇を学んできた役者である。彼はどうやって他の人に京劇を再認識させるのか。

Peking Opera, also known as Guo Ju in Taiwan, has been struggling with losing popularity just like other traditional art forms. Young Peking Opera actors are now facing the dilemma of going with the modern trend or inheriting the traditional culture. Ye Yu De, an actor who has been learning Peking Opera since childhood, has a deep love for it and tries to make more people know about Peking Opera in his own way. How can a single actor influence the public against the modern trend?

京劇在台灣又稱國劇,如各種傳統表演一樣面臨著時代變遷的問題,逐漸喪失觀眾衰落;年輕的京劇演員站在時代的浪頭上,背負著傳統的大旗,不知道該何去何從。

葉育德,一個自小學京劇長大的演員,因為熱愛京劇決定用自己的方式來推廣京劇。一個演員如何憑著一己之力跟時代對抗,讓大眾重新再認識京劇呢?

主催

共催

提携

後援

協賛




威卡洛斯創意行銷事務所
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《2018東京台湾未来映画週間》FACEBOOKイベント:https://www.facebook.com/events/556309768139909/
《2017東京台湾未来映画週間》成果報告:https://lool-tw.com/archives/4207

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